År 2008

En sammanfattning av de bästa som hänt under årets lopp

  • Hardcore Superstar - Mikael, jag & Alex var på konsert i mars, min allra första riktiga konsert. Så jävla underbart & fanstastisk bra. Dock lyssnar jag inte så mycket på dem längre, tyvärr.
  • Systematiska - Jag började jobba för första gången i April, dock slutatde jag i juni :P
  • Bulgarien - Jag fick resa & boende betalad av Alex föräldrar. Min allra första utlandsresa (förutom danmark som inte räknas som utlandet för skåningar) Bulgarien är verkligen mitt paradis för tillfället, aldrig har jag kännt ett sådant lugn eller kännt mig så lycklig som jag gjorde under de 14 dagarna.
  • Förlovningen - Jag & Alex kom överrens om att förlova oss när vi var i Bulgarien. En oförglömlig stund.
  • Malmöfestivalen - Malmöfestivalen är väl alltid en höjdpunkt tror jag? Vi var ute första kvällen med Pålle med flera, & det var något så fruktansvärt kul att dansa borta vid dansbanan! :)
  • Sista året - Jag började mitt allra sista år i gymnasiet.
  • Jonnas 18 års fest - Det var så fruktansvärt kul så det är inte sant!
  • ESF - Det roligaste men samtidigt jobbigaste jag gjort på väldigt väldigt länge. Gud vad lärorika, tråkiga, roliga & fantastiska saker man fick filma/fota.
  • Sista matchen på Malmö Stadion - Att 6580 åskådare kan framföra en sådan känsla, en sådan sång som endast syns vid fullsatt i vanliga fall är en fantastisk bedrift. Också något av det bästa detta året. Något man hoppas få uppleva igen. 6-0 inför nästintill inga åskådare, jag älskar er Malmö FF, & jag kommer sakna vår himmaborg.
  • Jag fann ett intresse för illustrationer - & jag är himla glad över att jag hittat det. Nu har jag äntligen något att döda tiden med tills dess att jag får min egen kamera!
  • Mitt & Alex förhållande - Ja, det har väl haft sina bra stunder & mindre bra stunder. Men vi har inte bråkat, aldrig tryckt ner varanda eller varit arga på varandra. Alla förhållande får ibland gå igenom jobbiga saker, vissa klarar det, andra inte. Vi har än sålänge klarat alla hinder, & jag både tror & hoppas på att vi kommer klara det mesta i framtiden med. Att ha Alex i mitt liv är något jag tackar högre makter för varje dag. Alla borde ha en sådan ängel som Alexander Michaloff i sitt liv. Ingen överlever utan en egen ängel.
Okej, mindre bra saker då? Har det verkligen hänt något mindre bra? haha
  • Vikten - Jag har gått upp, gått upp & fortsatt att gå upp i vikt. 2009 hoppas jag blir början på ett nyttigare & hälsosammare liv. Men vi får se. Jag ska iallafall vara nere i minst 65 när jag tar studenten, det är 12 kilo dit.
  • Mitt humör - Jag har varit mer irriterad & mer retlig än tidigare år. Jag har inte varit sugen på något & mest levt ett liv i sängen, ungefär. ÄNDRING 2009!
  • Rökningen - Försökt sluta 2 ggr under året & misslyckats. Men nu håller till och med mamma på att sluta, som har rökt i över 20 år. Då ska jag också klara det!
  • Mamma & Pappa - Att de ska skilja sig.
Ja, det är väl det. Haha. Inte mycket dåligt som varit ändå. Kan visserligen inte komma på mer just nu. Kanske kommer ^_^ Nu ska vi se om jag har några nyårslöften då?
Nej, det har jag inte. Jag har istället mål.
  1. Sluta röka till studenten. Eller åtminstone till augusti.
  2. Gå ner 12 kilo eller mer innan studenten
  3. Satsa allt på skolan & inte bara strunta i den
  4. Skaffa ett jobb direkt efter studenten eller efter sommaren. Jag ska iallafll försöka med hela min energi.
  5. Tänka mycket på mig men ändå få in mer tid till vänner (då de har kommit mycket i andra hand under detta året)
Har ni några mål eller nyårs löften?

Din åsikt
Postat av: Cassandra

Jag känner Alex! och har gjort det i mer än 3 år typ :O , jag blev rätt förvånad när jag såg att det var han Alex du skrivit om här! =P



Förresten, du behöver inte hjälpa mig med min bloggdesign längre :)



Gott nytt år!

2008-12-30 @ 21:21:11
URL: http://makemee.blogg.se/
Postat av: Sveea

Lycka till med målen :) !

2008-12-31 @ 17:08:54
URL: http://sveea.webblogg.se/

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback