Alexander Michaloff;

Jag tänkte skriva litegrann om när jag & Alex hade vår första dejt. Eller, rättare sagt vad som hände under den första tiden. Allt började med att vi, 30 oktober 2006 träffades på Malmö stadion. Han sa "det är rökfritt här" & satt själv & rökte. Vi började prata & hade en trevlig match. Ingen av oss tog varandras msn, telefonnr eller något. Men vi bestämde att vi skulle ses på samma ställe året därpå, när det var premiär för allsvenskan.

Dagarna innan MFF hade hemmapremiär mot gais 2007, skrev jag i klotterplanket på lunar. Jag skrev något i stil med "nu tar vi makrillarna" eller något liknande. En kille, som kallde sig för human_filth skrev till mig. Jag la inte märke till mycket mer än så. Men jag gick endå in & kollade hans galleri, vilket jag nästan aldrig gör om det är en okänd person som skriver. Då såg jag en bild som var tagen i slutet av oktober 2006. Då kände jag igen honom. Jag satt i soffan i vardagsrummet & sa rakt ut "det är ju han!". Mamma kan fortfarande komma ihåg det :P

Så, vi började snacka på msn & hade riktigt jävla trevligt. Vi insåg snabbt att vi är otroligt lika. Vi satt dom första dagarna & snackade på msn i flera timmar! Satt uppe till 4-5, fast det var skola dagen efter! :)

Sen var det fotboll. Malmö mot gais. Jag minns faktiskt inte hur det gick i den matchen. Minns bara hur nervös jag var inför att träffa Alex. Redan då hade jag lite känslor för honom. Jag minns inte heller så mycket om matchen, vad som hände eller så. Men jag tror att det var den matchen när jag hängde rätt mycket på Alex. Inte säker :P

Dagarna efter matchen kom vår första "dejt". Det regnade & jag åkte från hässleholm ner till malmö. Usch vad det var blött. Jag kom till centralen, & där stod han. Långt svart hår, svart jacka & sina bondagebyxor. Han stod vid bk & väntade, som han fortfarande brukar göra om han möter upp mig på centralen. Jag minns inte riktigt om vi kramades, men jag tror vi gjorde det :P

Vi började gå runder i malmö. Kom bort mot folkets park, där det började regna skitmycket! Så vi ställde oss inne i en telefonkiosk. Vi frös & var blöta. Jag sa till honom att han kunde stoppa in sina händer i mina ärmar på jackan, så han gjorde det. & där stod vi & pratade i regnet med händerna å varandra typ. Jag kommer ihåg att jag tänkte att jag ville att han skulle kyssa mig, usch vad jag ville kyssa honom!

Så slutade det regna, så vi gick in till folketspark. Gick omkring & pratade om allt & ingenting. Vill ha för mig att vi pratade riktigt mycket. Men & andra sidan så hade vi ju "lärt känna" varandra på msn. & alla som känner Alex vet att han inte är svår att varken tycka om eller prata med.

Så började det småregna igen, så vi satte oss i lekparken, i ett sånt litet hus som är för småbarn. Där satt vi. Jag satte igång min mp3 & började sjunga. Samtidigt som jag rökte som en jävel. Jag var så fruktansvärt nervös! & då röker jag. & sjunger. haha :P

Sen började vi gå mot centralen igen. Jag tog ett pågatåg hem, så det var nog det sista tåget jag kunde ta, 18.53. Efterom jag vid den tidpunkten bodde långt åt helvete utanför höör & var tvungen att hinna med sista bussen. Vi kramades hejdå tror jag, & jag minns att jag tänkte på tåget. Tänkte typ att han var så sjukt jävla söt, & underbar. & att jag var pinsam som sjöng & rökte så mycket.

Sen gick det väl några dagar till, sen var det fotboll igen. Denna gången i trelleborg. Alex hade vatt en sötnos & köpt en förköpsbiljett till mig (som han sen fick pengar för, såklart!) Vi satt på bussen ner till trelleborg & hade det trevligt med pålle & desiree & alla dom. Kom till trelleborg & hittade en pub att sätta oss på. Det jobbiga var ju bara att Alex inte var 18 än, men det gjorde inget för man fick vara under 18 där :P Iaf så kommer jag ihåg att jag inte kunde ta ögonen ifrån honom. & han följde med mig ut för att röka hela tiden :P & jag blev bjuden på en cider av hasse borgs son :P haha.

Kommer till vångavallen & ställer oss med dom som alex brukar stå med på matcher. Så säger Andy, en av killarna "hur går det med Alex?" högt som fan! till mig. Jag blir röd i ansiktet & hör hur han frågade Alex om han tyckte om mig. Sen puttar Andy ner mig i Alx knä & där satt jag tills matchen började.

På kvällen där skrev jag till honom att jag hade känslor för honom.

Sen gick det några dagar & Alex kom upp till Höör en runda. Han hade ju redan träffat min pappa, (genom fotbollen) men jag kände inte att det var lönt att dra hem till mig, eftersom det var så längt från stationen. Så vi gick runder i höör. Jag minns int ejättemycket från just den gången, mer än att vi pratade väldigt mycket & att jag var skitnervös.

Sen kom AIK matchen. Den vi vann med 4-0. Jag vill ha för mig att alex stod med armen runt mig nästan hela matchen, & efter matchen kysstes vi för första gången! :D Kan ni fatta den lyckan? Föst vinna med 4-0, sen kyssa honom! Åh, jag var så jävla glad! Så det bar av till k-stad & festa med desiree, måste ju fira! Under kvällen ringde Alex mig, & jag kunde inte sluta prata med honom!

Dagarna efter det så var det valborg, Alex kom upp till Höör. Han fick för första gången komma hem till mig :P Sen drog vi oss till Pålon som hade fest. Vi hade det riktigt trevligt & vi kysstes några gånger. När festen började ta slut så gick alla ut på cykelvägen & ställde sig. Där sprang micke mellan min & alex hela tiden. "gillar du honom? han gillar dig!", "gillar du henne? hon gillar dig!". haha. Så gick jag fram till Alex & frågade honom om vi var tillsammans, hans svar.. "jag har inget emot det!" haha :)

dagen efter var jag så jävla nervös. För jag vet ju vad som hade hänt, vi var ju faktiskt tillsammans! Men varje gång han kom nära mig så blev jag röksugen & reste mig upp. haha. Stackarn, måste trott att jag inte tyckte om honom eller ngt. :P men det gick bra till sist.

Alexander, du är mitt allt, hela min värld! Jag skulle inte kunna se mig själv utan dig.
Jag älskar dig. <3

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback