Hem ljuva hem

Nu var man tillbaka i Höör igen. Känns lite vemodigt. Jag vill vara hemma, men samtidigt inte. Dels för stämningen här är hemma & dels för att jag nu måste smyga med rökningen. (mamma håller på att sluta, så visar jag henne ciggen så blir det väl hus i helvetet :P) Men det är samtidigt skönt att vara hemma. Det blir lite för mycket att umgås så intensivt med Alex. Nog för att jag älskar det, men ibland behöver man vara för sig själv :P Tror han tycker det är rätt skönt att vara utan mig med.

Imorgon börjar min allra sista skoltermin. Allra sista! Det är helt sinnessjukt. & denna terminen ska jag få toppbetyg i resten av ämnena jag har. Så det är så. Mitt mål är att ha mvg i minst 2 ämnen. (tror det blir jobbigt, men fan jag ska klara det!) & sen ska jag ha vg i resten, iallafall i dem som kommer avslutas denna terminen. Förra terminen har jag ingen aning om hur det gick, men jag får helt enkelt snacka med de på skolan & se om jag kan läsa upp något av ämnena. Sen får vi se hur det blir med Naturen. Jag måste läsa natur för att få fullständigt betyg, vilket isåfall betyder att jag måste skippa psykologin, som jag längtat efter att få läsa i några år nu. Ska se om jag inte kan göra en prövning eller liknande istället.

Äh, nu är det fortfarande lov, då ska jag inte tänka på skolan.

Vad gör ni idag?


Bild från ICHC

Btw, Det är snö i Höör!

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback