SM - GULD!

*

Ett
SM-GULD ja det har vi!
Två SM-GULD ja det har vi!
Tre SM-GULD ja det har vi!
Fyra SM-GULD ja det har vi!
Fem SM-GULD ja det har vi!
Sex SM-GULD ja det har vi!
Sju SM-GULD ja det har vi!
Åtta SM-GULD ja det har vi!
Nio SM-GULD ja det har vi!
Tio SM-GULD ja det har vi!
Elva SM-GULD ja det har vi!
Tolv SM-GULD ja det har vi!
Tretton SM-GULD ja det har vi!
Fjorton SM-GULD ja det har vi!
Femton SM-GULD ja det har vi!

SEXTON SM-GULD JA DET HAR VI!!!!!!!!!!!!!!
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ HÄR ÄR VI! MÄSTARNA FRÅN MALMÖ HÄR ÄR VI! MÄSTARNA ÄR VI, MÄSTARNA ÄR VI, MÄSTARNA FRÅN MALMÖ HÄR ÄR VI!!!!!!!

Fy fan vad bra detta känns! Efter en helt underbart fantastisk säsong av underbart spel, fantastiska tifon, mycket nerver & mycket glädje. Guldet är ÄNTLIGEN himma i Malmö igen!
Det känns fortfarande lite overkligt, som att man inte hunnit koppla det ännu. Det finns mycket glädje inom mig, men jag kan inte förstå varför. Jag var inte på matchen, jag sprang inte in på planen. Hur mycket jag än ville vara där, så var jag inte det. Jag valde att stå över matchen för att följa min pojkvän till kastrup & säga ett tårfyllt hejdå. Jag hade en biljett för 250 kr för bara 3 veckor sen, som jag valde att tacka nej till. Mitt eget beslut. Jag måste nog ändå säga att jag ångrar mig lite..

Jag var dock på Möllan senare under kvällen. Fullt tryck, möllan exploderade! Många glas krossades då de vältes från borden av all dans, golvet var klibbigt, lika klibbigt var det i luften. Trots nästan minusgrader ute (kändes iaf som det!) så rann svetten på en! Att sjunga om sina 16 SM-Guld, inte en, inte två, inte tre, utan trettioelva gånger, alla verser, var en helt underbar känsla. Att hoppa & sjunga ramsor om sveriges bästa team. Att sjunga hymnen. Göra något försök på "ingen himmel". Höra smällare efter smällare ute på torget. Se alla människor med himmelsblå halsdukar, tröjor, mössor. You name it. Det var en sådan härlig atmosvär, och jag ville inte åka hem.

Men idag blir det att fira igen. Stortorget 18.00. VI SKA FIRA GULDET!
& det kommer jag att göra varje dag tills säsongen 2011 drar igång, & då ska jag heja fram får mästarlag till ännu ett guld!

TACK MALMÖ! TACK!

*jag vill ogärna använda mig av Peter Linds bilder, men det fick bli så denna gången! Alltså, Peter Lind har tagit bilden, och jag tog den från himmelrikets forum.

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback