Every breath

Jag har alltid haft svårt att fatta beslut som kan påverka min framtid av något slag. Mitt gymnasieval, val av att "växa ifrån" någon, göra slut. Whatever, jag har aldrig varit bra på det. Än så länge har jag nog alltid fattat rätt beslut till sist, men jag är alltid lika rädd för att ta beslutet..

Det är svårt att se det bästa för sig själv. Se vad som skulle få mig att må bäst & vad som skulle få mitt liv att utvecklas. Jag tittar hellre på alla andra & att "om dom mår bra så gör jag det". Men det är fan inte så i alla lägen! Man måste få tänka på sig själv! Du lever med dig själv HELA livet. Det är dig själv du måste kunna tillfredsställa, oavsett vilka val du gör! Inte någon annan. Ingen annan är lika viktig som DU är för dig själv.


Ändå är det så svårt att fatta et egoistiskt beslut. Rädslan över att såra någon annan.
Äh, vet inte vad jag bablar om. Jag har en cheesecake som väntar i ugnen! Otålig!!!!


Puss

Din åsikt
Postat av: Anju frugan Cederin

tyckte inlägget var väldigt fint. Gjorde att man tänkte efter lite och insåg att de faktiskt e så det e. Jag vet att du alltid bara tänker på andra! Hur dom kommer må om du fattar ett visst beslut!

Men gumman, som du själv skrev det är allra viktigast vad du själv känner!! Du kan aldrig gå genom livet utan att såra någon. Det är omöjligt. O personerna i fråga repar sej alltid! Men du kan ju inte leva olycklig eller sådär halv lycklig.. Du är värd mer!

2011-09-23 @ 07:38:37

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback