Besvikelse

Jag ligger här brevid en sovande Max och funderar litegrann över de senaste 30 timmarna av mitt liv. (om min trötta hjärna inte räknat fel). För 30 timmar sen stod jag och 24000 andra personer på Swedbank stadion för att se en otrolig fotbollsfest. Dags för derby, alla var taggade, även spelarna. Det sjöngs högt på läktarplats, det spelades trevlig underhållande fotboll, allt gick som det skulle. I minut 30 gör HIF mål. Där brister det för en människa. En jubelidiot som bestämmer sig för att kasta in en smällare bakom det gästande lagets målvakt. Han sätter sig på huk, alla antar att han får ont i örat av smällen. Sen är det en annan person, personen som just nu är den mest hatade i Malmö stad (enligt facebook). Han tar sig förbi publikvärdar, vandrar in på plan för att gå fram till HIFs målvakt för att klappa på axeln. Självklart blir han sedan bortförd. Matchen avbryts, efter 30 spelade minuter. Det som skulle blivit en folkfest blev istället ett massövergrepp. För det är så jag känner det. Det är så få personer som kan förstöra så mycket. De känns som att någon förgripit sig på mig, det känns smutsigt och jag skäms. Att vara MFFsupporter har alltid känts som ett privilegium, nu känns det bortkastat. Hela sverige skrattar åt oss, trots att det var 1 (eller 2, han som kastade bangern är ute identifierad) som förstörde allt. Alla blir dragna över en kant. Alla vi som står på ståplats varje match för att sjunga och stötta våra blå pågar, nu är vi alla huliganer som inte vill annat än att slåss. Det är tråkigt, att bli förknippad med en kille bara för att man råkar ha ståplatskort. Jag har gått på fotboll i 8 år nu. Alltid stått på norra stå. Visst vet jag att det finns många rötägg, många som inte förstår allvaret i våld eller pyroteknik. Men det finns fler som är som mig. Är där för att stötta sitt lag, sjunga och ha kul. Gör som jag, ta avstånd från våld och pyroteknik redan idag! / Steph. (som sagt, ligger i sängen och funderar. Skriver inlägget via Max iphone. Hjärnan kokar över efter styrelsemöte och mycket tankar. Ha gärna överseende med detta).

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback