GOD JUL! :D

Ja, god jul önskar jag er alla! Jag hoppas att alla får en riktigt trevlig dag med massa god mat & många fina julklappar!

Själv vaknade jag (av mig själv!!!!) ungefär halv 11. Det var skönt att kunna vakna någolunda tidigt. Var helt nervös igårkväll att jag skulle vakna helt sent.. Men det gick bra :P Öppnade julklapparna i min fina strumpa :D Hade fått en frida julspecial (ja, jag är för gammal för både strumpa & frida, men får en frida julspecial i strumpan varje år!) & jag fick en ny mascara, som jag var i STORT behov av, & det var precis den mascaran jag ville ha!! & så fick jag ju, såklart, ett paket cigg. hehe.
Sen åt jag frukost, pappa hade handlat bullar nere på bageriet. Mums :D Efter det så gjorde jag mig iordning, jag lovar att jag ska lägga upp en "outfit" bild senare, orkar bara inte lägga upp bilderna från kameran än. Lika br aatt få alla bilder tagna istället :P

Sen kommer det väl bli rätt lugnt här hemma. Vi firar jul med bara familjen, vilket vi har gjort i 10 år nu. Jag tycker att det är mysigt. Det brukar bli så att vi kommer upp, öppnar paketen från våra strumpor & sen är det lugnt fram till klockan två / halv 3. Då sätter jag, kevin & jesper oss runt mamma för att hon ska läsa en julsaga. (som vi kan utantill, med tanke på att hon läst den för oss i 10 år nu..) Det är en riktigt mysig stund. För även om vi är 18, 15 & 14 så är vi fortfarande barn för mamma. & det känns bra att kunna unna mamma en sådan stund med. Efter julsagan blir det kalle anka för oss barn. Medans mamma & pappa fixar iordning maten. Klockan 4 blir det mat & gott. Klockan 5 brukar vi vara helt klara med maten så fixar mamma & pappa till efteråt, sätter in i diskmakinen mm. Jag hade dock tänkt att jag skulle hjälpa dom med det iår :)
Sen, halv 6-6 någon gång börjar julklappsöppningen :D Det brukar bli kevin & jesper som delar ut dom, eller, det har varit det dom senaste åren, så jag tror det blir samma iår. Så tar dom vartannat var. Det känns som att där är mindre julklappar än vanligt iår, men jag vet ju varför. Vi börjar ju faktiskt bli stora :) Det känns lite sorgligt att en dag kommer jag kanske få 3 julklappar om julen, men, jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Så länge jag får ha den traditionen min familj har är jag glad. För julafton är verkligen den enda dagen som allt är bra. När bröderna är lugna, när pappa inte blir sur (oftast!) & mamma inte är sådär jättestressad. Det gör mig glad :) Iaf, efter julklapparna, som brukar ta ca en timme, så kommer godiset fram. Usch & fy vad mycket man äter då. Frammåt 9 tiden kommer jag alltid på att vi inte har ätit gröt /druckit glögg. (för ibland har vi faktiskt ätit gröt innan godiset kommer fram!) Så då fixar jag & mamma det oftast, för att pappa är så intresserad av vad kevin & jesper har fått. HAHA!

Iaf, det var ungefär så min dag kommer se ut. Jag kommer uppdatera er senare om det verkligen blev en så lugnt & stillsam jul :P

Här kommer en bild på mascaran med, men hittade den på google. :P

Peace
/S

image98


Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback