Varför gråter du?

En liten pojke frågade sin mor:
"Varför gråter du?"
"För att jag är kvinna",
svarade hon honom.
"Det förstår jag inte" svarade han.
Hans mor gav honom en kram och sa:
"Det kommer du heller aldrig att göra."


Senare frågade den lille pojken sin far...
"Vad kommer det sig att mor gråter så utan att det finns någon anledning?"
"Alla kvinnor gråter någon gång utan anledning", var allt hans far kunde svara...


Den lille pojken växte upp och blev en man, fortfarande förundrad över
varför kvinnan gråter.
Till slut ringde han Gud och då Gud kom till telefonen frågade mannen:
"Gud, varför gråter kvinnan så lätt?"


Gud svarade
:
"Då jag skapade kvinnan skulle hon vara någon speciell!
Jag gjorde hennes skuldror starka nog till att bära världens bördor, och
ändå mjuka nog till att kunna ge tröst..."


"Jag gav henne inre styrka till att kunna uthärda att föda barn och till att
stå emot de avvisningar som många gånger kommer att komma ifrån hennes barn..."


"Jag gav henne en hårdhet som tillåter henne att fortsätta när alla andra
ger upp, och till att passa sin familj även under sjukdom och utmattning
utan att beklaga sig....."


"Jag gav henne känslor till att helt osjälviskt älska sina barn, även när
hennes barn har sårat henne djupt..."


"Jag gav henne kunskap till att veta att en god äkta man aldrig gör sin
hustru illa, men någon gång prövar hennes styrka och hennes beslut om att
stå vid hans sida utan att vackla..."


"Och äntligen gav jag henne en tår hon kunde fälla...
Den är hennes exklusivt till att använda när det är behov för det."


"För ser du: Det vackra med en kvinna är inte de kläderna hon har på sig,
inte heller den kropp hon har, ej heller hur hon har sitt hår.
En kvinnas skönhet skall ses i hennes ögon, för det är huvuddörren till
hennes hjärta - det stället där kärleken bor."


Hittade denna texten inne hos Miss Maddis. Oerhört fin text måste jag säga! :D


Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback