Blogg

Ja, igår när jag kom hem från invigningen var Nellad.se nere, det verkar som att de alltid är nere när jag vill något :P I alla fall så orkade jag verkligen inte sitta uppe & vänta på att det skulle funka. Så efter 5 timmar av kyla & arbete gick jag istället & la mig. Vaknade halv 7 imorse, rätt okej ändå. Kollade nellad igen, men ingen tur den gången heller.

Jag & Jonna tog bussen hem till Fredrik (handledaren) & hämtade den sista i vår grupp, Sandra & alla utrusting inför dagen. Först var det tänkt att vi skulle vara på värnerrydén skolan ute i rosengård & filma Reclaim spaces, men det visade sig att vi var dubbelbokade så Stella & dom fick ta det så kunde vi välja något annat.

Vi valde då något som hette "Kvinnor i missär". Vi var där ungefär en halvtimme sen åkte vi tillbaka in i stan. Mötte upp Jonnas pojkvän för att hon skulle ha sin laptop, för att kunna uppdatera nellad b.la. Sandra åkte hem p.g.a illamående så nu var det bara jag & Jonna. Då ringer Fredrik & säger att vi måste ringa Jesper (vår mentor på skolan som kör omkring oss). Vi ringde honom & vi skulle alltså åka med honom till Stortorget där de tydligen skulle vara en demonstration mot Migrationsverket. Det var så jävla kul att fotografera det! Vi fick springa & ha oss. Jonna hade en handfilmkamera & jag en stillbildskamera. Shit vad vi sprang & jag blev nästan påkörd av polispikén så uppspelt jag blev!

Sen filmades lite tal & så vid stadshuset.

Efter det gick vi & delade på en pizza, man blir ju hungrig! Sen bar det vidare till Folkets Hus på nobeltorget. Där skulle vi alltså filma Communication for change som hölls av Johan Rinman, skitgo kille med sinne för humor. Det var en fantastisk föreläsning & det visade sig även att han vill ha materialet själv sen & alltså betala för det.

Har laddat upp några bilder på Mikael Wiehe med, bara att kolla! :)

/Stephanie


Direkt kopierat av det jag skrev på nellad.se. Kolla gärna in där för bilder från hela ESF som alla i klassen tagit, även liveuppdatering via blogg mm.

Peace
/S

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback