Skola, huvudvärk & saknad.


(jag just nu)

Ja, så har man gått i skolan denna veckan. Måndag & idag då vill säga. Det är kul! Jag tycker det ska bli fantastiskt kul att läsa igen! Geografin verkar otroligt intressant! Och kultur & idéhistoria verkar också intressant. Matte B har jag ju läst innan, där vet jag vad jag ska förvänta mig. Jag ska även försöka sikta på ett VG denna gången.

Idag var vi på en utställning i konsthallen med kultur & idéhistoria klassen. Väldigt intressant utställning! Ska dra med mig Jonna dit imorgon eller fredag. Jag tycker ni ska gå dit om ni har tid! trots allt gratis & väldigt intressant, varar till på söndag. Konstnären heter Pascale Marthine Tayou, och utställningen heter Always all ways, Omnes Viae Malmö Ducunt. Vilket innebär typ "alla vägar bär till Malmö". Oerhört inspirerande utställning!

Huvudvärk då? Ja. Igår låg jag halva dagen med migrän & sedan mestadels huvudvärk. Idag var det okej fram till 9 tiden, då kom huvudvärken. När jag var påväg hem kände jag migränen tränga sig på & sen låg jag i sängen ett bra tag. Har fortfarande huvudvärk, men inte så farlig. Jag hoppas på att det bara håller i sig imrogon också, för jag är helt slut i kroppen nu.

& jag saknar. Jag saknar Flo. Något så fruktansvärt äckligt mycket! Jag vill inte vara utan honom en sekund till! Jag vill bara ha honom här, hålla om honom, bli omhållen, pussad på. Jag vill känna hans kärlek med varje beröring, jag vill känna mig trygg & jag vill känna mig hemma. Jag vill inte sakna mer. Det gör ont i varje cell av att sakna på detta viset. Men jag ska klara det. Jag vill inte låta honom gå pga avståndet. (som är rätt så långt, om ni minns?). Men han kommer tillbaka den 29 oktober. 2 månader dit. Jag klarar det. Jag får ju faktiskt se honom varje dag, prata med honom. Höra hans röst, se hans leende, prata med honom. Det jag saknar är att ha honom här. Att faktiskt ha fysisk kontakt. Trodde inte jag ville ha det fysiska så mycket, men jag behöbver det. Hans kramar, hans beröring, hans pussar, hans andetag, hans värme. Åh, vad jag saknar honom.

Har precis kollat på Ratatouille med familjen Pettersson/Jardinger. Nu ska jag somna till bra musik av Secondhand Serenade, (deras nya album är AWESOME!) jag ska drömma om Flo & jag ska vakna upp utan huvudvärk imorgon!

Puss

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback