Huset

Just det. Jag & pappa tog oss en cykeltur ut till Sätofta. Där vi bodde innan. Till huset. Det var ju snart 3 månader sen vi flyttade. Så änsålänge har våra hyresvärder INTE fått gå in & renovera. Pappa skulle dit & kolla vattenmätaren bara.

Vi kommer dit. Går in genom källaren. Frysen är utdragen, duschen är borta. Jaha? Vi gick upp. Kommer till köket. Ölflak, halvfullt, några tomma ölburkar. Tänder i mammas & pappas gamla rum. POFF! Dom har rivit väggen däremellan & vardagsrummet. :| WHAT ?! hur FAN kan dom göra de?! Helst ville jag bara gråta.. Ett sånt sött litet gulligull hus gör man inte så med.. Det var alldeles för stort.. Vi gick upp, till mitt rum. Som pappa hade målat om till vitt, hade ju ljusblått innan med MFF-emblemet mitt på väggen. Nu har dom målat från golvet upp till kanten där snetaket börjar, lite lite mörkare blå än den som var där innan. LÖNT?!... In på kevi & jespers rum, som dom har målat vitt, & mörk typ.. militärgrönt borta i kevins hörna.. seriöst, jag blev fan skit ledsen... :/

Men sånt är livet. Kändes skitkonstigt att cykla dit med. Kändes som jag skulle cykla hem typ.. Men sen & andra sidan, vi bodde där i nästan 6 år.. Så det är kanske inte så konstigt..

Nu ska jag försöka göra lite läxa.

Peace
/S


image163

Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback