Dreams



Jag är en drömmare
. Precis som många andra så älskar jag att skapa min egen fantasi, min egen drömvärld. En dröm om hur allt kunde se ut, hur allt borde se ut. Hur allt kan se ut, egentligen. Jag älskar att sitta & bara fantisera om en annan verklighet. Låtsas att jag är någon annanstans & skriver detta inlägget. En annan tid, annan plats, med andra människor.

Jag brukar ligga på nätterna, när jag ska sova & låtsas att jag ligger brevid någon helt annan människa än Jonna. Inte för att jag inte tycker om att ligga brevid Jonna, men för att det är roligare att fantisera om andra, som man aldrig kommer få ligga brevid. Fy fan, makes no sense, as usual.

Jag gillar att drömma mig bort till en annan verklighet, den verkligheten jag egentligen vill ha! Med jobb, eget boende, inga som helst problem med pengar.. Där jag inte känner mig så fruktansvärt liten, sårad & ensam. Där jag faktiskt kan känna mig trygg & inte skämmas.

Jag borde inte skämmas! Har fan inget att skämmas över! Det är mitt liv, det är bara jag som ska leva just det här livet. Alltså borde jag få göra som jag vill. Nästan iaf. Jag borde inte behöva skämmas över mina känslor, eller mina val. Jag borde få göra & känna precis som jag vill, borde inte känna sådan.. ångest. & jag borde inte ha dåligt samvete. Det jag gör, gör jag för mig själv. Är det inte så det ska vara?!

Jag är en drömmare. Jag drömmer mig ofta bort. Men jag vet också att verkligheten är det enda jag kan göra något åt. Jag kan drömma, bestäma helt själv hur de ska se ut. & om jag vill ha det så, så kan jag också fixa det. Jag måste bara lyfta på ändan och göra det.

Men det kommer. Jag har redan börjat. Steg nummer ett, plugga upp betyg på Komvux. Steget efter det får ni veta vid ett senare tillfälle.


Jag förstår om detta inlägget gjorde många människor förvirrade & kanske rent av yra & illamående, men det skiter jag i. Jag vet att jag skriver väldigt osammanhängande. Det är dock inte jag som läser min blogg, så ni verkar ju gilla det ändå xD

Puss




Din åsikt

Jag kommer inte att godkänna kommentarer som är anonyma, kränkande mot mig eller folk i min omgivning & kommer inte godkänna reklam kommentarer. Så hade ni tänkt göra det kan ni strunta i det för det tas bort direkt. Tänk också på att du aldrig är riktigt anonym på internet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Enbart jag som ser den :*)


Har du en blogg jag kan besöka?:


Säg vad du tycker :D

Trackback